Ik voel de tijd

Ik voel de tijd niet groot genoeg,
ik geloof hem niet.

Je krijgt een kus, een dag, een nacht,
en misschien nog wat morgen.
Maar méér kan je uit mijn mond niet kopen,
méér mij
heb ik nooit in voorraad.
Toekomst wordt tegenwoordig
snel slecht.

Wie weet wie ik morgen ben?
Of wat? Of hoe ik heet? Wie weet
waarheen mijn bed zal drijven,
hoeveel armen ik zal hebben?
Of hoe weinig.

~ door stijnvranken op 7 juli 2008.

4 Reacties to “Ik voel de tijd”

  1. prachtig!

  2. Herkenbaar.

  3. Vind dit een van de mooiste gedichten!!

  4. zo mooi en zo waar.

Geef een reactie

 
