Je bent

Je bent nu al jarenlang elke dag.
Je staat, je zit, je ligt, je hangt
voortdurend wel ergens
te zijn.

Je bent.
Dat moet ik je geven.
Maar wat? Dat blijf ik je vragen.
Je maakt de kamer kleiner
en kleiner is niet langer
groot genoeg.

Kijk, dat grote gat links
is een deur.
Afwezigheid staat je zonder twijfel
als gegoten.

~ door stijnvranken op 5 juni 2007.

7 Reacties to “Je bent”

  1. zo mooi…*zwijmel*

  2. Zo mooi heeft men vriendin het niet verwoord. Ach ja. Dit is zonder twijfel het mooiste gedicht uit het ph08 project en net om die reden heb ik het niet gekozen om te bewerken. Het is perfect zoals het is. Het heeft geen nood aan beeld of geluid. Misschien heeft men angst voor de pijn er ook iets mee te zien. Ik vrees van wel. Ik haal men hoed van men hoofd voor U.

  3. De afwezigheid is geruststellend….

  4. Glimlach.

  5. Geniaal.

  6. mooier kan niet

  7. Prachtig

Geef een reactie

 
