Recht op waardeloos sterven

Meer dan ik vroeg
ben ik slechts en dat is
meer dan genoeg.

Dus meet me niet
laat mijn doen langzaam en mijn laten waakzaam,
wik mijn weten licht en weeg mijn willen warm,
tel geen graten in mijn lied en vooral
deel mijn dromen niet – meet me niet.

Laat me mateloos. Lang
hoeft dat niet te duren.

~ door stijnvranken op 29 december 2006.

5 Reacties to “Recht op waardeloos sterven”

  1. Het zal nog wat jaren duren,
    niet ?
    Of toch…

    Schrijf het dan op mijn kaart.
    Ze zal er niet zijn
    zoals de mens.
    Of toch …

  2. (snelle reactie) Welja, als ik zo traag leef als ik tracht…
    Of doen we om ter eerst groot, en verjaren we ons te pletter tegen onze eigen dood?

  3. Geachte Stijn,

    tijdens een dagwandeling stapte ik binnen bij de Standaard Boekhandel. Daar kwam ik zomaar je bundel tegen, en zomaar over de straten en straten van je prachtige zinnen heen, werd op ik sleeptouw genomen door je weelderige beeldspraak.

    Ik vind de Vlaamse poëzie doorgaans maar zwakjes, maar jouw bijdrage hieraan kan daar ongetwijfeld spoedig verandering in brengen. Schrijf nog lang door, je bent het al, maar meer nog, je wordt nog een zeer groot dichter.

    Groetjes,

    Hoe zei men ook weer? Genie is 90 % zwoegen en 10 % talent.

  4. Stijn,
    ik heb je gedichten gehoord bij de bijeenkomst gisteren van Inktaap. Het was schitterend.
    Je beeldspraak is fantastisch, ik vind me er helemaal in.
    Bedankt!

  5. Is dit het gedicht waarbij je zoiets zei als “Tegen alle wiskundeleraren”?
    ’t Is prachtig. Ik heb soms het idee dat…Vlaamse dichters gevoelens ‘beter’, scherper (en toch ook zachter), dieper, met net dat beetje meer lef.. kunnen vangen in de Nederlandse taal dan Nederlandse dichters.

Geef een reactie

 
